16 Ağustos 2015 Pazar

Polo 1.2 Tsi Bmt

     
       İncelediğim araç 1.2 tsi bmt comfortline donanıma sahip Volkswagen gurubu miniklerinden. Bu aracın en beğenilen özelliği ufak olmasıdır. Tabiri caizse minik bir arabadır. Bu miniklik bayanların araç tercihinde bu arabayı listelerine koymalarının sebebinden biridir.
       İlk olarak aracın dış tasarımından bahsetmek istiyorum. Aracın dış tasarımı agresif bir yapıya sahip değil. İncelediğim araç beyaz renkli olup fazla dikkat çekmeyen bir araçtır. Aracı alırken diğer renklerine göz atmanızda fayda var. Aracı sıradan yapan en büyük şey aracın rengidir. Eğer araç şirket araçları gibi bir renge yani beyaz renge sahip ise sıradan bir görünüme bürünür. Araç Comfortline olarak gelmektedir. 15' çelik jant araca ayrı bir güzellik katmaktadır.
        Aracın yakıt deposu 45 lt dir. Böylesi küçük bir araca yeterli gelmektedir. Şehir içi yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 6.0 lt dir. Fakat benim sakin kullanımımda 8.0 lt /100km nin altına inebilmiş değilim. Eğer ki arabayı agresif kullanıyorsanız 11 lt - 12 lt /100km gibi rakamları gözden çıkarmanız gerekiyor. Aracın otomatik yani DSG versiyonunda ise ortalama tüketim şehir içi 5.8 lt /100km dir. Tabii ki bu değer fabrika değeridir. Otomatik arabanın manuel vitesli araçtan daha çok yakacağı kanısındayım. Araç uzun yolda ise 5.5 lt /100km gibi bir ortalama vermektedir. Ama bu ortalama 100 110 km / saat gibi hızlarda gidilince çıkan ortalamadır. Eğer arabayı 130 km / saat gibi bir hızda kullanırsanız ortalama 6.8 lt / 100km gibi bir ortalama verecektir. Sonuçta benzinli bir araçtan fazla da ekonomi beklememek lazım. Fakat fındık motor olarak tabir ettiğimiz motor gazı okşayarak kullandığınızda az da olsa ekonomi yapabilmektedir.
        Aracın iç dizaynı sınıfına göre oldukça güzel. Kullanılan malzeme yumuşak yapıda ve araca bir kalite katmaktadır. Volkswagen'in en çok önem verdiği yerin burası olduğunu düşünüyorum. Arabanın iç dizaynı kendi sınıfındaki birçok araçtan kaliteli ve hoş durmaktadır. 2015 te gelen yeni direksiyon simidi araca ayrı bir kalite katmaktadır. Aracın en çok hoşuma giden yeri direksiyonu fakat uzun yoldaki kullanımı hafif olduğu için güven vermemektedir. Fakat şehir içinde mükemmel uyum sağlamaktadır.
       Aracın yol tutuşu hakkında da bir kaç şeyden bahsetmek istiyorum. Aracın yol tutuşu vasat düzeyde. Belki bunun aracın fabrika çıkışı energy saver lastikleri ile bir bağlantısı vardır fakat bu bahane değildir. Araç farklı lastiklerle de denendiğinde ortalamanın altında bir yol tutuş kabiliyeti vermektedir.
       Aracı genel olarak değerlendirmem gerekirse , aracın tam bir şehir içi arabası olduğunu ve aracı yılda 15 bin kilometreden az yol kat edecek kişilerce çok uygun olduğunu düşünmekteyim. Yazımın başında da bahsettiğim gibi aracın küçük olması İstanbul gibi büyük şehirlerde park sorununa çözüm buluyor. Aracı test ettiğim yerin İstanbul olması yakıtındaki ortalamanın biraz fazla olmasına katkı yapmış olsa da aracın benzinli bir araç olduğunu da unutmamak gerekir. Bir sonraki inceleme yazımda görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder